MaMa~MuJaHiDaH~~My BrEaStFeEdInG mEMoRyZZZ

Friday, 31 May 2013

perkembangan shareef

Alhamdulillah..anak mama nih genap 8 bulan ...shareef memang budak baik yang nakal haha...ya..dia tak pandai duduk diam 1 tempat..asyik nak pusing2 jew..kat riba pun tak nak duduk..apa lagi kalau menyusu..hua hua..bukan main lagi dia..skejap nen nen skejap tengok sekeliling..dan menyusu pelbagai posisi ! ..anak bertuah...

tapi shareef belum tumbuh gigi ye...syukurla..hehe..nanti abes la mama kena gigit....yang paling mama takut kalau gigit cik B..gusi dia pun kalau menggigit sakit taw !

  • shareef dah bole duduk tanpa sokongan.,.tapi kekadang ada jugak la jatuh..
  • shareef da bole mencapai mainan kegemarannya..
  • shareef da belajar merangkak...belum terror lagi..masih dalam preoses belajar...


  • shareef belajar nak berdiri sambil pegang kabinet @ sofa tetapi kerap sangat jatuh..mesti di awasi..huhu..kesian tengok dia kalau dah jatuh..sabarla anak..ini perkara biasa kalau nak belajar berdiri @ berjalan


  • shareef suka sangat usik2 abang die..suka main,peluk..dan tarik rambut abang..kalau mood syamim ok..dia main jugak..kalau tak..huuuu...kesian adik..
  • tapi abang sayang sangat dengan shareef..



  • shareef minum 5 oz kalau dalam buai..masa nak tido


  • anak mama nih suka betul dengan mama..tak nak berpisah biar sekejap pun..orang rumah kendong skejap jew..tak boleh lama-lama..dia nak dengan mama jugak..hihi..dengan bapa dia pun macam tu jugak..


  • mama belikan shareef walker...sebab tak tahan gayanya yang macam cacing..dan suka memungut sisa makanan di lantai...
  • tak kisah la sama ada makanan @ tidak..plastik kertas..semua nak sumbat dalam mulut tu..yang mama heran..benda yang mama tak nampak pun dia bole nampak !...hehehe..jgn risau..mama sapu rumah jugak !

rupa baru bangun...


  • shareef jugak da pandai posing bila ada orang nak amik gambar die..lagi2 kalau camera @ hp yang ada flash..terus senyum ...
  • anak mama ni jugak pantang tengok mamanya punye mulut mengunyah @ ada makanan..dia pun nak jugak..dia datang dekat2 mulut mama dan buka mulut,,,haha macam anak burung tue...
  • anak mama nih suka mandi air sejuk...hehe..happy jew die time mandi...
itu sahaja perkembangan anak mama setakat nih....
semoga membesar dengan sihat dan kuat...Amin...
semoga mama tabah dalam membesarkan mu.....

sekian